torstai 3. huhtikuuta 2014

Vw kuplan jarruhuoltoa

 
Siinä on vw rumpujarru. Ensiksi otin rumpujarrun
kotelon irti. Purin jarrun osat kokonaan jossa vaihdoin samalla jarrusylinterit uusiin. Rumpujarruissa on jarrukenkien säätimet. Otin säätimet irti ja voitelin ne typpioksidi rasvalla.


 
Vaihto: vanha jarrusylinteri pois ja uusi takaisin paikalleen.

 

Jarrukenkien säätimet: kun ratasta pyörittää niin kierteiden syystä kuvassa oleva ruuvi nousee ylös/alas päin riippuen mihin suuntaan ratasta pyörittää. Sen seurauksena jarrukengät siirtyvät lähemmäksi/kauemmaksi jarrurumpua/jarrurummusta. Tavoite on saada jarrukengät mahdollisimman lähelle jarrurumpua,mutta kuitenkin niin ettei se hinkkaisi jarrurumpua vasten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti